Školarac

Uspeh u školi počinje kod kuće

Domaći zadatak – rad koji učenik radi kod kuće bez pomoći i nadzora nastavnika – je važan deo školskog dana. Domaći zadatak pomaže učenju samodisciplini, planiranju vremena i potrebnog materijala i pribora. Takođe domaći zadatak pomaže deci da postanu samostalna i sebe shvate ozbiljno.

Zašto današnja deca ne mogu da sede mirno na času?

Žena potpuni stranac mi je danas otvorila srce preko telefona. Požalila se da njen šestogodišnji sin jednostavno nije u stanju da sedi mirno na času. Škola želi da ga testira na ADHD (poremećaj pažnje i hiperaktivni poremećaj). Kako mi to zvuči poznato, pomislila sam u sebi. Kao pedijatar, mogla sam da primetim da se sve češće susrećemo sa ovim problemom u poslednje vreme.

Ranko Rajović: Dva su velika problema zbog kojih su deca danas sve slabija

O tome zašto današnja deca imaju problema s koncentracijom, gde najviše greše nastavnici u radu s decom, mogu li se rane greške popraviti, zašto su deca danas sve slabija, kao i da li bi prihvatio poziciju u Ministarstvu prosvete za Zelenu učionicu govori dr Ranko Rajović, autor NTC sistema učenja, član Mense i Komiteta za darovitu decu i otac četvoro dece.

8 TRIKOVA koje vas sigurno NISU NAUČILI U ŠKOLI (FOTO)

Evo osam zanimljivih matematičkih prečica koje nastavnici ne uče decu u školi, a na osnovu kojih jednostavno mogu da se izvrše neki od najkomplikovanijih matematičkih zadataka.

Mama i tata polaze u srednju školu

Bliži se septembar. Još par dana i vaše VELIKO dete kreće u srednju školu. Ukoliko Vam je ovo prvo iskustvo, verovatno imate utisak kao da i vi ponovo, polazite u srednju školu. Ukoliko već imate dete u srednjoj školi, znate da vas očekuju promene i prilagođavanje novonastalim okolnostima. Ovaj tekst je o tome kako da iskoristite specifičnosti ovog perioda i dodatno ojačate veze unutar svoje porodice.

U SRBIJI DECU LOVIMO U NEZNANJU, UMESTO DA IH OHRABRUJEMO NA PUTU KA ZNANJU

Negativnost stimuliše razočaranje, odbojnost i osećanje nepravde. Gubitak motivacije, ne njen povratak. Otuda i naša težnja za ‘provlačenjem’: u školi, na fakultetu, na poslu, u životu… Učenje kao smaranje.

Kultura poklanjanja ocena

Već duže vreme nastavnici u osnovnim školama nerealno ocenjuju đake. Problem je s vremenom poprimio ozbiljne razmere i „prelio se“ na srednju školu i fakultete.

Page 15 of 21