Školarac

U SRBIJI DECU LOVIMO U NEZNANJU, UMESTO DA IH OHRABRUJEMO NA PUTU KA ZNANJU

Negativnost stimuliše razočaranje, odbojnost i osećanje nepravde. Gubitak motivacije, ne njen povratak. Otuda i naša težnja za ‘provlačenjem’: u školi, na fakultetu, na poslu, u životu… Učenje kao smaranje.

Kultura poklanjanja ocena

Već duže vreme nastavnici u osnovnim školama nerealno ocenjuju đake. Problem je s vremenom poprimio ozbiljne razmere i „prelio se“ na srednju školu i fakultete.

Zašto sve usavršeniji prosvetni kadrovi izvode na put sve lošije generacije

Srpski prosvetni sistem, višegodišnji putnik u bespuće, uhvatio se čvrsto za slamku koja se zove, instant znanje. Pod plaštom stručnog usavršavanja, tom davljeniku pokušava se trenutno, lako i brzo upumpati dah, kako bi isplivao na površinu, ili možda, kako bi što duže bio u ulozi tog putnika.

Nedopustiva sramota u dečijem udžbeniku: Koja je djevojčica lepa?

Jedna potpuno neprimerena vežba u udžbeniku engleskog jezika za 2. razred osnovne škole s razlogom je zabrinula mnoge roditelje koji u svoju decu pokušavaju usaditi ispravne životne vrednosti.

Šta dete treba da zna pred polazak u prvi razred

Ispituje se emotivna, socijalna i kognitivna zrelost deteta. Šta to tačno znači?

Dan kad sam od svog deteta naučila sve o praštanju

Jedna samohrana majka izazvala je buru oduševljenja i empatije kada je na svom Fejsbuk profilu podelila priču o važnoj lekciji koju je naučila od svoje ćerke. Prevodimo je za vas, jer verujemo da je važno da je što više roditelja pročita.

SAVREMENO ŠKOLOVANJE PODANIKA

„Obrazovni sistem namerno je projektovan da bi proizvodio prosečne umove, onesposobio unutrašnji život, uskratio učenicima znatnije sposobnosti vođstva i garantovao poslušne i nekompletne građane – sve da bi se narod učinio ’upravljivim’“.

Page 16 of 22