Vitamin D jača imuni sistem do maksimuma: Evo u kojoj hrani ga ima najviše

S obzirom da ove dane provodimo uglavnom u zatvorenom prostoru, vitamin D je neophodan

Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock

Zbog svog značaja uvršten u spisak esencijalnih lekova Svetske zdravstvene organizacije. Najveći izvor vitamina D je sunce, ali s obzirom da nas je pandemija korona virusa naterala da dosta vremena provodimo u kući, neophodno ga je obezbediti drugim putem.

On je odgovoran za jak imunitet i sposobnost tela da se izbori sa svim virusima koji ga napadaju. Bori se protiv depresije, anksioznosti i lošeg raspoloženja. Takođe je odgovoran za zdravlje kostiju, a preporučuje se i osobama koje pate od dijabetesa tipa 2. Istraživanja su pokazala da pozitivan uticaj ima i u lečenju kardiovaskularnih bolesti i alchjamera, prenosi Kurir.

 

Najbogatiji izvor je riba poput tune, srdele, skuše, bakalara, haringe, lososa, ali i svi ostali plodovi mora su odličan izbor u ovom periodu.

Vitamin D se rastvara samo u mastimai, što znači da je ishrana masnijim namirnicama važna za apsopciju ovog vitamina. Kako bismo izvukli najbolje iz njega, potrebno je da ga kombinujemo i sa magnezijumom i kalcijumom.

Koliko nam je vitamina D u proseku potrebno?

Preporučena dnevna doza vitamina D je:

  • za uzrast od 1 do 70 godina - 600 IU dnevno
  • preko 70 godina - 800 IU dnevno

Pored ribe i ove namirnice ga sadrže u izobilju: 

  • Pečurke
  • Kozji sir
  • Sok od pomorandže
  • Punomasni jogurt
  • Punomsno mleko 
  • Žitarice
  • Žumance
  • Tunjevina

Lekari preporučuju da se u ovom periodu uvedu u ishranu i suplementi kako bi telo dobilo dovoljne količine ovog vitamina.