6 VEŽBI KOJE ČUVAJU ZDRAVLJE OČIJU

Izuzetno je važno da radite vežbe za oči, posebno ako provodite puno vremena ispred računara. Za vas smo odabrali najbolje vežbe koje možete raditi svakoga dana kako biste sačuvali zdravlje svojih očiju.

Foto: www.health.gallery Foto: www.health.gallery

Sve ove vežbe morate raditi bez naočara i kontaktnih sočiva, polako i opušteno.

Vežba za popravljanje cirkulacije 

1. Zatvorite oči na pet sekundi, a onda ih otvorite na pet sekundi. Ovo ponovite osam puta.

2. Zatvorite oči i nežno ih masirajte praveći kružne pokrete kažiprstom. Nemojte da vršite preveliki pritisak.

3. Masaža vodom. Kada se probudite, operite oči prvo toplom, pa zatim hladnom vodom. Uveče uradite isto, ali obrnutim redosledom: hladnom, pa tomplom vodom.

  

Za poboljšanje akomodacije

Akomodacija je prilagođavanje oka promenama u spoljnoj sredini.

4. Zalepite na prozorsko staklo sličicu prečnika 5 milimetara. Udaljite se na 35 centimetara od prozora. Fokusirajte se na stiker na dve sekunde, a onda gledajte pored njega i fokusirajte se na predmete napolju (vrhove drveća, zgrade,itd.), takođe na dve sekunde.

Za odmaranje očiju 

5. Najbolji način da odmorite oči je da ih jednostavno zatvorite i zamišljate nešto lep. Rezultat će biti još bolji ukoliko stavite svoje tople dlanove preko zatvorenih očiju.

Za jačanje očnih mišića

6. U ovoj vežbi oči treba da pomerate prateći oblike na slici.

  • Gledajte što više gore, a zatim što niže dole.
  • Pomerajte oči u smeru kazaljke na časovniku, a onda u suprotnom smeru.
  • Pomerajte oči gore i dijagonalno.
  • Očima nacrtajte kvadrat.
  • Pomerajte oči prateći luk koji ide gore, a onda prateći luk koji ide dole.
  • Očima nacrtajte romb.
  • Nacrtajte mašnu očima.
  • Pomerajte oči u prateći oblik slova S — S prvo treba da bude horizontalno, a onda vertikalno.
  • Pomerajte oči prateći lukove koji ovaj put treba da budu uspravljeni.
  • Pomerajte oči dijagonalno prateći strelice.
  • Polako približite prst nosu fiksirajući pogled na njega. Zatim ga odaljite i dalje se fokusirajući na njega.
  • Trepćite što brže možete.